Få flere kunder via content marketing

Alle dine potentielle kunder og hele dit netværk er allerede på Facebook og LinkedIn. Skru op for din content marketing og tiltræk flere kunder.

3.200.000 danskere er på Facebook, 1.267.000 danske erhvervsfolk på LinkedIn, mens omkring 200.000 er på henholdsvis Twitter, Instagram og Google+.

Danskernes voksende interesse og brug af de sociale medier betyder, at nettet i stigende grad er stedet, hvor virksomheder møder deres kunder. Imidlertid anvender kun 40 procent af de danske virksomheder de sociale medier til at kommunikere deres budskaber ud. I USA har 80 procent af virksomhederne allerede inddraget de sociale medier i deres kommunikation.

Årsagen til at mange ledere og marketingfolk herhjemme endnu ikke anvender LinkedIn, Facebook og Google+ aktivt til at styrke båndene til kunderne er, at de mangler overblik over, hvordan og hvorfor content marketing er et værdifuldt sted at investere sine marketingkroner.

Det er en skam.

Hvordan skaber content marketing værdi?
Hvis din virksomhed ofte deler nye, relevante blogindlæg, artikler og andet materiale på de sociale medier, som dine kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter kan benytte i deres arbejde, vil du

  • Opbygge en dybere relation til dine læsere og blive andet end blot en ‘leverandør’
  • Styrke tilliden til din virksomhed samt jeres kompetencer og produkter og øge muligheden for mersalg
  • Løbende fortælle og demonstrere, hvordan du arbejder og skaber værdi for dine kunder og igen forøge tilliden til din virksomhed
  • Løbende bekræfte hvorfor du er interessant at arbejde med
  • Blive delt og dermed nå ud til nye interessenter, der kan blive nye kunder
  • Og måske vigtigst: Hele tiden være top of mind hos alle i dit netværk, hvilket igen øger muligheden for nye ordrer

Hør mere om hvordan du kommer i gang
Det kræver tid og arbejdsressourcer at arbejde med content marketing og social media marketing. Før du begynder på arbejdet, er det vigtigt, at du får kommunikationsmæssig rådgivning i, hvordan du griber processen an, så du får mest ud af din indsats. Vil du høre mere om dine muligheder, så aftal et uforpligtende møde her.

Læs blogindlægget ’21 tips til indhold du kan dele på de sociale medier’