10 gode grunde til at arbejde med PR

1. Stor synlighedlampe

Det er langt fra ualmindeligt, at virksomheder, der løbende sender relevante nyhedshistorier ud, som fanger journalisterne, genererer mange hundrede omtaler i medierne i løbet af et år. Dine artikler kan forøge trafikken på din hjemmeside.

2. Lave omkostninger – Høj værdi

PR-arbejde er markant billigere end eks. indrykning af annoncer. Hos BullsEye oplever flere kunder, at værdien af deres PR-omtaler målt i annoncekroner, er op til 20 gange større end udgifterne til PR.

3. Høj troværdighed

En nyhedshistorie bragt i medierne har en markant højere troværdighed end en annonce. I modsætning til annoncen er den journalistiske artikel ikke ‘købt og betalt for’, men udvalgt af journalisten på grund af sin nyhedsværdi.

4. Lang taletidtaletid

PR er en effektiv kommunikationskanal for især virksomheder med et kompliceret produkt med mange facetter. I pressehistorien får du netop mulighed for at sætte mange ord på, hvordan du skaber værdi for dine kunder.

5. Kommunikér dine værdier

Vælger du at arbejde med historier til medierne, er der rig mulighed for at kommunikere strategiske budskaber og værdier ud.

6. Bliv ekspert

I dine pressehistorier vil din virksomhed automatisk optræde som en ekspert med en unik viden. Ekspertrollen kan forstærkes ved, at du kommenterer på nye undersøgelser inden for branchen og derved leverer ny viden.

7. Brug de sociale mediersocial

Interessante nyhedsartikler med ny viden kan og skal også kommunikereres ud til relevante sociale medier, hvor dine kunder og samarbejdspartnere er. På den måde har du mulighed for at øge antallet af direkte henvendelser.

8. Uafhængig rådgiver

Ved at ansætte en ekstern PR-rådgiver henter din virksomhed sparring ind fra en person, der ser på din virksomhed og jeres kommunikationspotentiale med friske, objektive briller. Det giver mulighed for at prøve nye koncepter af og udvikler ofte også jeres kommunikation på andre områder.

9. Medierelationer

Det er slut med at sende nyhedshistorier ud til medierne og bare vente på resultaterne. I dag er det et must, at du også opbygger et samarbejde med relevante journalister. Det kan dit PR-firma hjælpe dig med.

10. Professionel medierådgiverpil

Kravene til at komme i de landsdækkende medier er benhårde. Derfor har du brug for en rådgiver, der kender journalisternes behov, forstår at kombinere dine budskaber med de journalistiske nyhedskriterier og kan krisestyre, hvis der bliver brug for det.

btn-laesmere-PNGHar du brug for mere information

Så kontakt os gerne så vi kan fortælle mere omkring tillidsskabende PR.