apps01”Vi har arbejdet tæt sammen med BullsEye i fem år og bliver til stadighed overrasket over, at de kommer med nye vinkler og inputs til historier inden for det ret begrænsede emnefelt, som bilsyn er. BullsEye har oven i købet leveret historier, der gennemsnitligt har betydet 1-2 presseklip i de danske medier hver eneste dag året rundt. Vi har fået enorm værdi ud af samarbejdet.”

Alexander Elverlund, Presse- og kommunikationschef, Applus Bilsyn

Applus Bilsyn er Danmarks største bilsynsvirksomhed med 35 procent af markedet og 130 bilsynshaler landet rundt.

Indsats på femte år

BullsEye Communications har rådgivet Applus Bilsyn i presseanliggender de seneste fem år. Hver måned skriver BullsEye Communications 2-4 pressehistorier målrettet landsdækkende, regionale og lokale medier.

Undersøgelser med stor effekt

Bureauet udvikler i samarbejde med Applus Bilsyn hvert år 2-3 undersøgelser blandt ca. 10.000 kunder. Det fører til nye data og nyhedsvinkler, der skaber massiv omtale i medierne. Nyhedshistorierne dykker ned i aktuelle problemstillinger og viser, hvordan Applus Bilsyn hjælper kunderne og skaber værdi for dem.

Resultater

  • I gennemsnit ca. 900 pressehistorier om året, jf. InfoMedia.

Værdi

  • Anslået årlig PR-værdi i 2012, 2013, 2014 og 2015 ca. 7 mio. kr. – markant højere end udgifterne til PR-indsatsen.
  • Applus Bilsyn brandes som Danmarks førende bilsynsrådgiver, der udtaler sig på vegne af branchen.
  • Applus Bilsyn er top of mind hos forbrugerne.
  • Medieomtalen tiltrækker trafik på Applusbilsyn.dk og bidrager til salget af bilsyn og andre løsninger.

ret01“BullsEye er usædvanligt engageret og målrettet, hvilket har gjort dem til en værdifuld samarbejdspartner for kæden. Jeg kan kun medgive bureauet de bedste anbefalinger.”

Casper Hauberg Grønnegaard, direktør Ret&Råd

Ret&Råd er Danmarks næststørste advokatkæde med 40 kontorer og 120 advokater rundt om i Danmark. Advokaterne rådgiver hovedsageligt private kunder, men hjælper også mange erhvervskunder inden for SMV-segmentet.

Indsats

BullsEye Communications skriver hver måned en række nyhedshistorier for Ret&Råd. Her får Ret&Råds advokater mulighed for at vise, hvordan de rådgiver deres kunder og skaber værdi i kraft af deres rådgivning. Artiklerne trykkes i landsdækkende erhvervsmedier som Børsen og Ritzau samt regionale og lokale medier.

Resultater

  • Ret&Råd er et af Danmarks mest eksponerede advokatfirmaer i medierne (kilde: InfoMedia).
  • Ret&Råd har hvert år været ca. 6-800 gange i landsdækkende, lokale og regionale medier (jf. InfoMedia), svarende til en annonceværdi på ca. 4,5 – 6 mio. kr.

Værdi

  • Omtaleværdien af artiklerne opgjort i annoncekroner er mange gange større end omkostningerne forbundet med indsatsen.
  • Ret&Råds advokater får mulighed for at forklare med eksempler, hvordan de løser private – og erhvervsklienters udfordringer.
  • Omtalen brander advokaterne og skaber tillid til dem som rådgivere.

“I løbet af det sidste år har vi været i medierne 5-10 gange om måneden. BullsEye kenanicurader nyhedsredaktionernes arbejde og ved præcis, hvad journalisterne tænder på. Det har været en øjenåbner at opleve, hvordan undersøgelser, tendenser og aktuelle begivenheder kan få ens virksomhed i medierne.”

Jens Eslau, adm. direktør, AniCura Københavns Dyrehospital

anicura“Vores seneste nyhedsbrev blev åbnet af 245 procent af modtagerne. I det overraskende høje tal ligger, at læserne åbnede og delte nyhedsbrevet flere gange. Samtidig mistede vi ikke én eneste nyhedsbrevsmodtager. BullsEye anvender relevante branchehistorier og videoindhold med eksperter til at engagere og fastholde folk.”

Simon Vølund, adm. direktør, AniCura Odense Dyrehospital

anicura“Vores eksterne kommunikation skal skabe troværdighed og tillid til vores kompetencer og tiltrække nye kunder. BullsEye udvikler brochurer, flyers og nyhedsbreve, som både i layout, valg af billeder og tekst præcis rammer det helt rigtige budskab.”

Claus Bundgaard Nielsen, partner og daglig leder, AniCura Aarhus Dyrehospital

AniCura er Skandinaviens største dyrehospitalskæde og består af i alt 65 dyrehospitaler, heraf otte i Danmark. Dyrehospitalerne arbejder med almindelige kæledyr som hunde, katte, gnavere m.fl. AniCura Københavns Dyrehospital er Danmarks største med 51 medarbejdere.

Indsats

Før samarbejdet havde dyrehospitalerne stort set ingen ekstern kommunikation. De var sjældent i medierne, kun få havde et nyhedsbrev og de grafiske produkter fulgte ikke en fast designguide.

I dag varetager BullsEye Communications kommunikationen for dyrehospitalerne i Danmark. Kommunikationen er målrettet private kunder samt henvisende dyrlæger fra andre dyrehospitaler. Bureauet udvikler PR, undersøgelser og nyhedsbreve samt brochurer, flyers, plakater, annoncer, e-bøger i samarbejde med FormAgenda.

Resultater

  • Ca. 120 medieomtaler i lokale, regionale og landsdækkende medier, jf. InfoMedia. Annonceværdi svarende til ca. 850.000 kr.
  • Implementering af corporate design fra AniCura i alle grafiske løsninger
  • Udvikling af månedlige nyhedsbreve til private kunder og dyrlæger med brugerinddragende content, bl.a. video, forbrugerstof, aktuelle nyheder pba. undersøgelser og tilbud
  • Udvikling af indhold til Facebook
  • Udvikling af brochurer til at brande de enkelte dyrehospitaler specifikt over for udvalgte målgrupper

Værdi

  • Løbende profilering i danske dyrlægefagmedier, der forklarer og skaber tillid til dyrlægernes kompetencer
  • Månedlig eksponering i danske medier, der skaber synlighed over for private kunder
  • Fast kontakt til kunder og henvisende dyrlæger hver måned i nyhedsbreve
  • Synliggørelse af diverse konferencer, e-learning og Åbent Hus der opbygger relationer til kunderne

arki”BullsEye arbejder både kreativt og præcist med kommunikation og PR. Hver gang jeg har hyret BullsEye, har resultaterne været mærkbart effektive. Samtidig er arbejdet blevet udført med stor entusiasme og social forståelse. Jeg kan give BullsEye min allerbedste anbefaling.”

Holger Dahl, Kommunikationschef, Arkitema Architects A/S

Arkitema Architects er Danmarks næststørste arkitektfirma, med godt 250 arkitekter i Århus, København og Stockholm, og det femtestørste i Skandinavien.

Indsats

Arkitema Architects har ad flere omgange hyret BullsEye Communications til at skabe mere synlighed i erhvervs- og byggemedier. Indsatsen omfatter traditionel PR samt en række nyhedshistorier, som udvikles på baggrund af undersøgelser blandt ledere i byggebranchen.

Resultater

  • Omtaler i Børsen i flere omgange, bl.a. to dobbeltsidede opslag til en annonceværdi på ca. 150.000 kr.
  • Næstmest synlige arkitektfirma i medierne (Kilde: InfoMedia)

Værdi

  • Arkitema brandes som en af Danmarks førende rådgivere inden for bl.a. bæredygtig arkitektur samt sundheds- og skolebyggerier.
  • Løbende profilering over for kunder og samarbejdspartnere.
  • Opbygning af troværdighed og tillid til Arkitemas kompetencer.

lind”BullsEye arbejder engageret og målrettet som vores PR-rådgiver og har flere gange skabt omtale af os i bygge- og erhvervsmedier. Arbejdet gør os synlige. Når medierne fortæller om Lindpro, får vi en fantastisk mulighed for at demonstrere, hvordan vi hele tiden udvikler nye strategiske tiltag, servicer og løsninger og i sidste ende skaber værdi for kunderne. Medieomtale er en vigtig del af vores branding.”

Rikke Harbo Trikker, Kommunikationschef, Lindpro A/S

Lindpro er en af Danmarks største el-installatørvirksomheder med hovedafdeling i Glostrup og 23 afdelinger fordelt over hele landet. Virksomheder beskæftiger omkringer 1.200 medarbejdere og datterselskabet Arssarnerit med 100 ansatte i Grønland.

Indsats

BullsEye arbejder løbende med at profilere Lindpro i relevante bygge- og erhvervsmedier. I praksis vil det sige, at Lindpro kontinuerligt deltager i debatten, om hvordan byggebranchen skaber vækst, innovation og bæredygtighed.

Resultater

  • Gentagne gange markeret sig i danske bygge- og erhvervsmedier, herunder Børsen.
  • Udvikling af undersøgelse af byggefirmaers konjunkturmæssige forventninger til fremtiden, der skabte ca. 40 artikler om Lindpro.

Værdi

  • Virksomheden er under presseindsatsen ‘top of mind’ hos sine interessenter og en meget synlig aktør i sin branche.
  • Klar kommunikation til offentlige og private byggevirksomheder, bygningschefer samt entreprenører og samarbejdspartnere.
  • Klar formidling af forretningsrelevante budskaber såsom lønsomhed, optimering af arbejdsprocesser og effektiv udnyttelse af virksomhedens stordriftsfordele

skov“Sammen udarbejdede vi en PR-indsats, der kom i en række landsdækkende medier så som DR, TV2, Politiken, Ritzau og flere lokale medier. Omtalen resulterede i, at mange nye kunder og bidrog til, at vores salg på vores datterselskabsside hamborgrejser.dk skød ekstremt i vejret.”

Henrik Skov, Adm. direktør

SkovRejser eller HamburgRejser er et rejseselskab med base i Odense. Rejsevirksomheden hjælper danskere med at booke rejser via tyske rejseudbydere og derved rejse 40 procent billigere.

Indsats

BullsEye udsender et par historier i kvartalet. Målgruppen er rejselystne danskere og rejsebranchen.

Resultater

Arbejdet betyder, at SkovRejser løbende er i medierne og bliver kontaktet af journalister fra lokale, regionale og landsdækkende aviser, der gerne vil vide mere om rejsekonceptet. Vigtigst af alt så kontakter mange rejsende firmaet på baggrund af omtalen i medierne.

Værdi

Artiklerne har været bragt af DR, Politiken, Ritzau og mange andre medier med adgang til hundredtusindvis af læsere. De fleste rejsende har fokus på udgifterne, når de vælger rejser.

I artiklerne har SkovRejser vist, hvordan danskerne rejser billigere, og brandet sig selv som en rådgiver i rejsebranchen, der effektivt kan sænke rejseomkostningerne.