Mit navn er Lasse Gammeljord, og jeg er kommunikationsrådgiver. Til daglig hjælper jeg sammen med mine samarbejdspartnere bl.a. arkitekter, advokater, byggevirksomheder og ledelsesrådgivere med at fortælle omverdenen, hvordan de skaber værdi. I medierne, i nyhedsbreve og på hjemmesiden.

Hvordan skaber jeg værdi for dig?

En af mine kerneydelser er at få virksomheder i medierne. Det er jeg rigtig ferm til. Jeg har utallige gange fået mine kunder i de medier, hvor deres kunder orienterer sig. Børsen, Berlingske Tidende, Jyllands-Posten, Politiken, regional- og lokalaviser, fagblade osv.

Ved at skrive en potent nyhedshistorie, som fanger de relevante medier, skabes en enorm synlighed for relativt få penge. I Børsen koster en annonce på en side ca. 75.000 kr. Det betyder, at når jeg har haft en kunde i flere gange over to sider, så har de alt andet lige fået en yderst værdifuld eksponering målt i kroner og øre. Mine PR-honorarer kan desværre ikke måle sig med prisen på en Børsen-annonce, og det betyder, at kunden får en stor synlighed i forhold til mine beskedne honorarer.

Den journalistiske artikel har desuden en markant større troværdighed end en betalt annonce. Redaktøren eller journalisten vælger helt enkelt at bringe historien, ikke fordi du har betalt dem, men fordi den har en stor nyhedsværdi.

Sandheden er bare, at det ikke er værdifuldt per se at komme i medierne. Det, der er interessant og skaber værdi, er, hvad der sker, når dine kunder og andre interessenter ser dig i Børsen, Politiken eller hører dig i P3-nyhderne, og hvordan du aktivt bruger din nyvundne synlighed til at skabe værdi i din virksomhed.

Det skal du have en klar plan for.

Har du f.eks. styr på disse ting?

  • Har du en strategi for, hvordan potentielle kunder, der har læst om din virksomhed i medierne, og nu besøger din hjemmeside, bliver din kunde?
  • Kan de finde information, der hjælper dem og løser et konkret behov?
  • Har du en gave til dem, så de forlader siden med et positivt indtryk?
  • Ved du, hvordan du får nye besøgende på din hjemmeside til at skrive sig på nyhedsbrevet, så du kan kontakte dem igen efter, de har forladt siden?
  • Har du et nyhedsbrev, der giver dig ekspertstatus som rådgiver og konkret skaffer dig ekstra omsætning?
  • Ved du, hvordan du skriver nyhedsbreve eller blogs, som besøgende oprigtigt glæder sig til at læse?

Arbejder du struktureret med disse elementer, så høster du også frugten af din synlighed. Og så er dine penge til PR givet godt ud. Har du flere udeståender – så kan jeg heldigvis hjælpe dig.